Cabina Foto Look este o adevărată explozie de bucurii, emoții, zâmbete și amintiri tipărite instantaneu, pentru a perpetua sărbătoarea ta și a o face mai distractivă.

REZERVA ACUM: +40 748 313 803

Follow me on instagram

© 2016 Cabina Foto Look

Blog

Cabina Foto Look / Nuntă  / BLOG  / Afterhills mai bun ca Untold?

Afterhills mai bun ca Untold?

Cu un buget de 2 milioane de euro și 101 de artiști invitați, festivalul de muzică Afterhills tinde să devină un potențial viitor concurent al festivalului Untold din Cluj. Micul orășel din capitala Moldovei, a adunat timp de trei zile, 23 – 25 iunie, peste 70 de mii de participanți, cel mai mare număr fiind înregistrat duminică seara în timpul concertului ATB, aproximativ 35.000 de spectatori. După succesul înregistrat în ediția de anul acesta, organizatorii au subliniat că evenimentul nu se încheie aici. „Ne vedem în 2018!”, au anunțat aceștia pe pagina de Facebook.

Micul oraș la periferiile Iașului a fost compus din patru scene, dintre care una mobilă, iar altă  scenă giganta de 70 metri lățime și 18 metri înălțime avea dimensiunile unui bloc de 5-6 etaje. Acea felie de sferă îngropată în câmp cu decorații albe pe lateral putea fi văzută încă de la intrare. Seara, publicul, ademenit de dimensiunile impresionante, era condus de valul de oameni direct în fața luminilor și a reflectoarelor. De altfel, eu și prietenii mei am rămas plăcut surprinși să vedem un astfel de „monstru” la un festival ieșean.

Pe lângă scene am văzut și alte corturi, zone de relaxare, un mic „muzeu” de arte cu expoziții și workshop-uri. Au existat spații de joacă pentru copii și o zonă de street food.

Ziua, ne-am ferit de soarele arzător, iar seara am putut vedea orașul pictat cu culorile apusului. Privind mulțimea, îți dădeai seamă cine a venit de la amiază și cine așteaptă marii artiști. Cei dintâi erau roșii și arși de soare, iar ceilalți și-au luat gecile mai groase după ei.

 

Cozile la „bancă”

Revenind la arhitectura orașului, acesta avea mai multe bănci, așa numitele credit points, unde puteai să-ți alimentezi cardul festivalului Afterhills cu bani destinații distracției. Cu toate că în presă se vorbeau despre cozile interminabile la „bancă”, acestea se absorbeau rapid, iar noi, fiind ultimii la rând, am reușit să ne luăm cardul în vrio 5 minute. În următoarea zi am fost mai hâtri și am ales „terminalul” din spatele scenei, unde de obicei stăteai doar un minut.

Am auzit mai multe nemulțumiri la adresa prețurilor la mâncare și băutură care erau mai mari decât de obicei. Aceasta însă nu îi împiedica pe majoritatea vizitatorilor să mănânce gustos și să-și potolească setea. Cei mai norocoși au prins locuri la mese sau în jurul celor improvizate din fân, iar alții s-au așezat pe iarbă.

 

Mici cu gust de palincă

Dacă la capitol mâncare, evenimentul a stat bine, atunci la capitolul băuturilor alcoolice acest aspect a fost neglijat. Puteai alege între diverse bucătării, cum ar fi cea germană, ungurească sau thailandeză, gusta din mici sau carne la grătar, shaorma sau cartofi pai/ la cuptor, hot dog sau salată. Dintre deserturi erau clatine, waffe, kurtos, dar și tort tiramisu. În același timp erau doar vreo câteva branduri de bere și vreo două shotarii, dintre care una în stil tradițional românesc.

 

Organizatorii și-au propus să aducă la festivalul Afterhills un număr de 120.000 de participanți. Cu toate acestea s-a înregistrat un flux de 70.000. Unul dintre motivele numărului mic de vizitatori a fost și vremea urâtă din prima zi de eveniment. Din cauza a două furtuni violente s-au anulat mai multe concerte. Pe parcursul acelei zile au fost în jur de 9.000 de spectatori. Curajoșii au fugit ulterior de ploaie și vânt. Cei care au venit cu mașina personală au ieșit mai greu din câmpul ud, alții au reușit să plece cu autobuzul, iar o bună parte dintre oameni s-a adăpostit în hipermarketul de lângă orășelul Afterhills.

În urma anulării concertelor, am citit mai multe comentarii în legătură cu organizarea proastă a evenimentului, dar în același timp mulți au susținut inițiativa organizatorilor în favoarea siguranței participanților. În acea seară de vineri am văzut zeci și sute de postări pe rețelele de socializare din partea vizitatorilor și a celor care nu au ajuns la eveniment. Tot de la ei am aflat că evenimentul s-a anulat.

Am încercat să verific pe pagina oficială a festivalului Afterhills dacă este adevărat sau nu, dar am primit o confirmare cu mult timp după, iar acel „well well well” prezent în mesajul de pe Facebook, care dorea să fie cool și tineresc, nu și-a găsit locul în cazul dat. Doresc să remarc că cominicarea organizatorilor în situație de criză lasă de dorit, iar printre lucrurile care trebuie îmbunătățite la următoarea ediție se numără și acest aspect. În același timp, folosirea Facebook-ului ca singurul mijloc de comunicare cu publicul e insuficient.

În mediul virtual, majoritate participanților la festivalul de muzică Afterhills s-au arătat mulțumiți de eveniment. Iar numărul mare de spectatori prezenți în a treia zi a demonstrat potențialul Moldovei de a organiza un festival de anvergură. Cu toate că la prima sa ediție Untold număra 240.000 de perSoane prezente la eveniment, iar Afterhills a strâns mai puțin de o treime, festivalul din Iași are potențial.

Cine a fost pune LIKE, cine crede ca are potential face SHARE.

 

Share